fredag 14 februari 2014

Evighetsmaskin

När jag var liten ägnade jag mig åt en sport som tog mycket tid i anspråk. En tävling tog en hel helg med tre eller fyra deltävlingar om tre till sju timmar. Roligt men det kändes ibland som evighet. Jag minns att jag istället hade hoppats på slalom. Tänk Stenmark, han var nera på max tre minuter sen var hans tävling över. Svisch, svisch och så i mål! Det gick så snabbt. Tänk om mitt bäckenstrul och reumatism också kunde gå över lika fort, och inte vara för evigt. Jag kan faktiskt tänka mig att byta till någon annan sjukdom, nåt litet, kanske förkylning eller nageltrång. Det skulle gå över lika snabbt som Stenis svängde och var i mål. "Lite jobbigt just nu med skador och så men jag är tillbaka i slalombacken till helgen!" Istället känns mina hälsoproblem som en evighetsmaskin som går i all evighet. Kommer jag aldrig ner till målfållan? Idag känns det tyvärr som om evighetsmaskinen brummar högre än vanligt! Jag har hållt igång lite mer de senaste dagarna och det känns i höften, ganska mycket faktiskt! Tips: stå inte och stryk en timma när du är relativt nyopererad i bäckenet, och ta det lugnt med övriga hushållssysslor och familjeservice! Jag hoppas och tror att det känns bättre imorgon! Äntligen helg!

 Vad har Flappy birds och Rubiks kub gemensamt? 
Evighetsmaskiner förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar