torsdag 3 april 2014

Träna med framgång

Besöket hos sjukgymnast M. denna vecka inleddes med cykel i tio minuter, och därefter följde tjugo benlyft på vardera ben!!! Uj, uj, den här rörelse var helt omöjlig före operationerna, i alla fall med högerbenet. Jag kommer aldrig glömma mitt första besök i Ängelholm och mina misslyckade försök att lyfta benet och sedan fascinationen efter blockaden då högerben helt magiskt bara flög upp. Nu klarar jag alltså att göra tjugo stycken på högerben! Det här är svårt att fatta! Är det verkligen sant? Eller är det ren magi? Sen kom sjukgymnast M. med en vikt på 2,5kg vikt som hon la på min mage och bad mig göra bäckenlyft. Synd att jag inte hade hunnit blixtbanta bort de där tre extra kilona som kommit sen jul. Då hade det varit plus minus noll. Men det gick fint att göra tjugo stycken! Vidare tränade jag uppresningar med fötterna på balansdyna, och visades sedan till en maskin, modell arm och mage. Det kändes. Mina magmuskler är hm.... Förra veckans under, sidoförflyttningen, gick bra även nu liksom knäböjningar på riktig balansplatta!!! Besöket hos sjukgymnast M. avslutades med gåband fem minuter. Undrens tid är inte förbi!

Den mer avancerade balansplattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar