söndag 20 april 2014

Ivern river och breaking news

Att sova är helt bortkastad tid. Redan vid sju står jag vid spisen och fixar frukost till morgonpigga barn. Självklart har jag redan varit nere i tvättstugan och slängt in en tvätt samt kollat igenom rubrikerna på morgontidningarnas nätupplaga. Snarare än att få mycket gjort handlar det om att ivern river. Jag kan inte sitta still, ivern bubblar inuti min kropp. Passa på, nu eller aldrig! Framför allt vill jag göra saker utanför huset, och samtidigt skiner solen från en klarblå himmel. "Bara idag", nynnar jag tyst. Familjen hörsammar min önskan och vi åker till kulturellt utflyktsmål, en stående favorit! Det är lugnt, skönt och oändligt vackert. Vi börjar gå i den ändlösa parken, beskådar, beundrar och njuter. Jag kan inte vara någon annanstans i mina tankar än här denna sköna vårdag precis innan knoppningen nalkas. Steg för steg. Jag är ute och "nöjesgår", slår det mig plötsligt. Är detta möjligt? Maken håller ett fast grepp om mina kryckor. Jag går själv. Kan själv. Jag minns inte när detta hände senast. År? Definitivt! Jag är ute och går bara för nöjesskull, och det fungerar! När vi är tillbaka till bilen summerar vi sträckan till ca 1,2 km. "Breaking news!"

Gissa utflyktsmålet?

1 kommentar:

  1. Grymma du!!!!! Härligt jobbat.... Minns verkligen känslan, den är fantastisk.
    Kram
    Frugnu

    www.frugnu.se

    SvaraRadera