lördag 26 april 2014

Att komma igång igen

Jag sneglar mot träningscykeln och mina hantlar. I hörnet ligger balansdynan och samlar damm. Jag har snart inte tränat på en vecka! Jo, det finns giltigt förfall men kroppen klagar allt mer. Den är stel och ömmande lite varstans, mest i ländryggen tror jag. Jag har inte varit nådig mot den på sistone. Det har blivit nattsömn sittandes på stolar, stressiga förflyttningar i korridorer, dålig mat och orolig sömn. Framförallt har jag inte vilat. Jag vill inte. Då kommer alla tankarna.... Snart orkar jag inte längre, och barnen och maken behöver mig. Det finns inga ursäkter kvar. Det är hög tid att sätta fart med jobbet att skapa en bättre hälsa. Dags att komma igång att träna igen, tillbaka till rutinerna. Som vanligt tänker jag: "Har jag kommit så här långt, så klarar jag en bit till!"
Och en stor kram till alla er som peppar längs vägen!

Styrkan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar