fredag 18 april 2014

Låångfredag

Nu vill jag göra allt på en gång. Det är fyra dagar kvar tills operation och livet innan operationen och soffan ska maxas. Det känns helt otänkbart att spilla en enda sekund på vila. Dagen börjar tidigt och slutar sent. Den ska vara så lååång som möjligt. Jag vill uppleva, njuta och passa på att göra allt det där som inte kommer att funka de närmaste månaderna. I morse gick vi upp i ottan för att åka på äventyr västerut, en liten minisemester till fina vännen V. Skogen och vidderna är så otroligt vackra här och jag skapar egna bilder på näthinnan för alla kommande soffdagar. Snart bär det hemåt igen, och hemma finns massor med saker som måste göra innan den stora dagen. Kyl och frys ska fyllas. Barnens sommarkläder ska inventeras. Katten ska vaccineras och ännu mera papper ska fyllas i och så vidare. Fast jag tror jag skippar alla måsten. Istället vill jag faktiskt bara ha kul och njuta! Det blir ju onekligen snart ganska trist!

På äventyr i en annan värld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar