söndag 27 april 2014

Att googla eller att inte googla

Jag har ett ambivalent förhållande till att söka information på nätet. Under flera år har jag surfat massor på bäckenuppluckring och reumatism. Det har gått i perioder och har både hjälpt och stjälpt mig. T.e.x. hade jag aldrig hittat Ängelholm och operationsmetoden som hjälpt mig så mycket om jag inte hade googlat. Jag har kunnat läsa på och ställa relevanta frågor! Och alla mina nya bäckenvänner har jag också funnit där ute! Dessa kontakter är otroligt värdefulla för mig! Men många gånger är det är svårt att se skogen för alla träden, om ni förstår vad jag menar. Vilken information på nätet är relevant för mig? Vem kan jag lita på? Och allting är ju relativt. Vi har olika grader av problem, och det som hjälpt en person behöver inte nödvändigtvis hjälpa mig. Kanske gör det mig bara ledsen eftersom det inte funkar för mig? Då kan det bli mycket känslor ensam hemma vid datorn. Jag brukar leta efter officiella hemsidor som en första ingång, t.ex. sjukvårdsupplysningen. Det finns mycket bra och faktamässigt riktigt publicerat där ute. Nu funderar jag på att gå ut på nätet och söka igen. Ska jag googla eller inte, det är frågan?

Under!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar