onsdag 16 april 2014

Sista dan på jobbet

Idag blev det min sista arbetsdag innan nästa långa sjukskrivning. Det känns lite vemodigt men jag kommer åter med ny energi så småningom. Då ska min hälsa vara bättre och jag ska orka mera. Nu fick blommorna en extra slurk och så sa jag hej till alla mina arbetskamrater. En liten packe jobb kom också med, för tänk om jag alldeles ruttnar där på soffan. Men nu är det ju vår, varmt och skönt. Jag ska ligga på altanen i solljuset och bli alldeles brun, hm snarare mer fräkning. För tillfället lider jag en betydande träningsvärk. Det blev krycka till jobbet idag. Benen känns som tunga kolosser efter en lång dag i slalombacken. Jag erkänner att jag tar i lite extra med träning. Just nu gäller devisen: Nu eller aldrig, eller snarare två månader. Så fort jag tränar extra och slarvar med stretchingen så börjar mina ljumskar trilskas. Det spänner och stramar i varje steg jag tar. Nåja, det är ett övergående problem. Om sex dagar gäller andra bullar!

Utanför min dörr på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar