onsdag 9 april 2014

Tänka på det lilla!

Mentalstyrka behövs för att tränga igenom allt det gråa som färgar min vardag just nu. Jag måste tänka annorlunda! Det är dags att ställa om sig och tänka rätt. Istället för att fokusera på de stora frågorna måste jag se det lilla runt omkring mig. Det blir liksom för mycket med att tänka på hela den stora helheten på en och samma gång. Jag måste se de små färgväxlingarna. Framförallt orkar jag inte tänka på att det är dags för operation igen om två veckor. (Får man slippa?) Min lilla värld rymmer flera glädjeämnen:
1) dottern har skrivit nationellt prov och frågade mig om tips inför testet! Jag kan!
2) katten viker inte en tum från min sida för tillfället. Hon sover helst på mig. Det är mysigt!
3) sonen blev väldigt glad när jag sytt dit flera märken på hans scoutskjorta. Jag behövs!
4) maken bjöd på chokladmousse i måndagskväll, en helt vanlig vardag. Det uppskattades!
5) på jobbet är jag iblandad i ett roligt projekt, och så har jag hittat en kurs att söka i vår. Jag utvecklas!
6) benen orkar allt längre stunder på balansdynan utan att få lårdaller. Det går framåt!
7) jag har fått hjälp med att plantera en massa fröer med bönor, solrosor och olika kryddor. Det är spännande att se hur det växer upp!
8) lånat en massa bra böcker på bibblan! Det kommer att behövas!
Jag dröjer mig kvar i min lilla värld ett tag tills det känns tryggt igen!

Rapport kommer!

2 kommentarer: