fredag 25 april 2014

Lite mera vardag

Då var det dags att ta tag i pappershögarna igen. Nu är jag ju utförsäkrad från Försäkringskassan och inskriven på Arbetsförmedlingen men vårdar sjukt barn och får ersättning i alla fall från den förstnämnde myndigheten. Mycket papper och mycket snurr! Så jag ringde handläggaren på Arbetsförmedlingen och förklarade läget. Hon blev gråtmild. Hur som helst mår ju sonen så mycket bättre nu även om dom där "tänk-om-tankarna" har börjat dyka upp titt som tätt på sistone! Därefter slog jag en signal till Ängelholm och förklarade läget mer ingående. Sist ringde jag i all hast från barnintensiven och var nog inte så samlad precis. Sköterskan i Ängelholm visade stor förståelse. Det blir operation när sonen mår bra. Nu tar vi en dag i taget, och njuter av varandra!

Jag gillar t.o.m de gula solarna på gräsmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar