torsdag 10 april 2014

Rivjärn

Hur mycket ilska kan rymma i en människa? Det är jag som undrar föresten! Jag är så arg! "Vik undan, annars..." Tanken var att jag skulle fokusera på det lilla, och det gick i typ en timma eller så. Jag är arg på allt...fast mest på min sjukdom. Tänk att den kan påverka så mycket, som jobbet till exempel. Jag har alltid trivs med mitt arbete men jag känner att mina arbetsuppgifter blivit allt tråkigare. Kanske ställer jag för höga krav? Jag har ett jobb, och jag orkar att jobba. Det är stort! Men jag vill utvecklas på min arbetsplats. Jag känner verkligen att jag mår så mycket bättre. Det finns mer energi (tydligen till att orka vara arg också!). Operationerna har gjort susen, nästa kommer också bli toppen och i höst har jag blivit lovad ännu bättre biologisk medicin mot min RA. Ett av mina mål är att öka arbetsgraden till 75%. Men fram tills dess känns det svårt att hitta utmaningar när man bara jobbar halvtid. Jag vill så mycket mera. Kanske jag inte är arg, utan snarare frustrerad?

Idag river jag grovt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar