måndag 14 april 2014

Sista besöket hos sjukgymnasten

Idag är det åtta dagar kvar till operation,och jag har precis klarat av sista besöket hos sjukgymnast M. Jag kommer självklart träna på hemma för fullt dagarna innan. Nu har jag en sista chans att stärka mig. Efter operationen blir det soffträning med klassiska spännövningar. Först efter cirka åtta veckor och kontroll i Ängelholm kan jag börja träna mer ordentligt igen. Idag kopplade sjukgymnast M. på vikter på mina smalben, enkilos tack och lov. Jag körde på med tio benlyft på vardera ben innan jag brast ut i gapskratt! Det var snarast en euforisk känsla som bara bubblade upp i ett gapskratt! Det går att lyfta benen. Jag är så lycklig, vilken skillnad från mina tafatta försök innan första operationen, och ännu bättre ska det bli! Jag fortsätter att bubbla och njuta. Dagens framsteg ger mig det mod jag så väl behöver om åtta dagar. Precis det här ska jag tänka på när jag rullas in...

Det går framåt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar