söndag 1 juni 2014

Sommaren är här!

Det är första juni och därmed första dagen på de tre sommarmånaderna. Sommaren är en underbar årstid men den innebär sannerligen en utmaning. Världen lockar därutanför soffan och huset men jag måste ta det lilla lugna. Igår körde jag bil för första gången och gjorde snabbvisit i stallet. Det gick bra då men inte nu. Höger och vänsterhöft tävlar om uppmärksamhet och jag sveper lite fler piller än normalt. Det är svårt att balansera på den tunna linjen att varken göra för mycket eller för lite. Och tyvärr är det ofta så att vi baserar vår självkänsla utifrån våra göromål. Allt vi utför räknas och den som klarar mest vinner. Det är tufft för mig. Jag gillar det inte. Men vet ni vad, i sommar ska jag bli världsbäst på att göra så lite som möjligt. Det får bli sommarens tävling.

Långsamt leder också någonstans!

2 kommentarer:

  1. jag upplever det som helt klart svårare att ta det lugn när kroppen inte säger ifrån tillräckligt. nu efter denna op så har jag ju inte kunnat göra något hur mycket jag än förskt, har varit fast i sängen, helt otroligt vad ett ben kan stra hela kroppen. nu när jag börjar bli lite bättre så märker jag ju att jag gör lite mer här hemma än vad jag borde, tex går lite för många varv i vardagsrummet. ;) jag längtar efter vardag, bara en sån sak som att kunna laga mat och städa lite..låter kanske konstigt men jag tror att du förstår vad jag menar. eller att få köra min nya bil..ja dagdrömmarna är många! kram

    SvaraRadera
  2. Det är så svårt, skönt att höra att man inte är ensam. Vi får balansera tillsammans med små rosa paraplyer. Antar du utmaningen att göra så lite som möjligt? Ta hand om dig! Kram E

    SvaraRadera