fredag 13 juni 2014

En månad efter tredje operationen

Det har gått en månad sedan operation nummer då vänster SI-led fixerades med tre skruvar.
Hur mår jag? Jo, jag känner mig piggare, och det känns bättre. Vissa dagar har jag mer ont. Ofta efter en dag med mycket aktivitet. Idag var jag med på barnens skolavslutning och det slet. Men just nu kämpar jag nog mest med att hålla humöret uppe. Jag måste tänka positivt, att det ordnar sig och fokusera på slutmålet. Jag är en rejäl bit på väg och det här grejar jag!
Är vänstersidan mer stabil? Ja, det känns så.
Hur orkar höger? Idag värker höger. Jag har precis fixat lite i köket och just det där statistiska ståendet sliter och så ska man vrida sig åt höger för att hämta nåt, aj!
Hur långt kan jag gå? Jag har provat att ta ett litet litet steg, det gick fint! Inomhus hoppar jag på ganska bra, och runt huset hemma, annars gäller stolen.
Hur mycket vilar jag? Mycket, astrist! Men för mycket vila skämmer, då kommer också smärta. En lagom blandning av vila och lugn aktivitet (alltså inte bergsklättring) är bäst!
Kan jag träna? Jo, jag tränar med små små rörelser i soffan.
Vad är nästa steg? Om två veckor kan jag öka träningen, och om ytterligare några veckor ska jag till Ängelholm för slutbesiktning. Wow, det är då det liksom börjar, spännande! Skrämmande?

Idag är det 187 dagar sedan operation nummer ett och 157 dagar sedan operation nummer två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar