lördag 7 juni 2014

5:2

Nu känns det känns som om att kroppen klarar mer och mer aktivitet. Om jag vilar merparten av veckans dagar klara jag faktiskt av små utflykter utanför hemmet. Modellen är snarast 5:2, d.v.s. inte bantning-/hälsokuren, utan jag menar vila fem dagar och sedan två dagar aktivitet. (Obs! inte två dagar efter varandra.) Så det går framåt. Men för att verkligen jobba på bättre hälsa med mindre värk och ökad gångförmåga behöver jag den där kontrollstämpeln i Ängelholm. Först då, sex veckor efter operation får jag komma igång med mera aktiv träning. Det känns segt. Nu kan jag ju inte påverka, utan bara ligga här den mesta tiden. Jo, just det, nu minns jag. Jag ska ju vila mig i form. Det är ju det som är meningen. Det är min egen 5:2.

Grindvakten Lizzy håller koll. "Du stannar hemma!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar