torsdag 26 juni 2014

Mjukstartar med sjukgymnastik

Okej, nu har jag mjukstartat med lite mera utökad träning. Jag började med fem minuter på träningscykeln på lågt motstånd, den första turen på över sex veckor. Det gick fint och sonen bistod när jag skulle av, mycket väluppfostrat. Därefter körde jag tio halvmesiga knäböjningar, och sedan tio viktförflyttningar mellan höger- och vänsterfoten. Sen var det dags armarna, först tio armhävningar mot väggen och efter det plockade jag fram vikterna (2kg) och körde på med två olika övningar med tio repitioner vardera. Jag fortsatte mot soffan och körde vidare med att ömsom pressa svanken ömsom pressa högerarm/vänsterben ömsom pressa vänsterarm/högerben mot underlaget. Sen kände jag mig riktigt duktig och avslutade med stretching av höger ljumske. Det spjärnade rejält. Träningspasset var inte ansträngande men jag tror på mjukstart för både kropp och själ. Skönt att vara i gång då jag i början av nästa vecka har tid hos sjukgymnast M. Mina soffdagar är härmed över.

Hej igen!

2 kommentarer:

  1. Hääärligt! Kämpa!
    Igår hos sjukgymnsten fick jag äntligen prova att träna med lite vikt, innan har det bara varit "böj å sträck" och det blir ju sååå segt. Framåt går det! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för peppningen. Det behövs! Kram

    SvaraRadera