onsdag 25 juni 2014

Träna mer eller vänta?

Här har jag varit minst sagt ostrukturerad några dagar bara för att upptäcka att det är dags Nu! Sex veckor sedan operation och jag får börja träna lite mer nu, alltså inte bara lätta spännövningar i soffan. Samtidigt är jag lite osäker, först om två veckor har jag mitt besök i Ängelholm, för att få den där stämpeln att mitt bäcken är godkänd! Ska jag vänta med träningen tills dess eller starta redan nu? Om jag väntar så kommer jag efter flera veckor men att träna på nu kanske inte är helt smart heller? Tänk om vänstersidan inte är okej och övningarna skadar. Jag är tveksam, men med handen på hjärtat är jag snarare rädd. Det är nu mitt jobb börjar, inga flera operationer utan istället en massa smarta stabiliseringsövingar till dags ände. Jag ska inte gömma mig. Vänstersidan fungerar. Jag har till och med provat att gå nåt litet steg utan kryckor, och det gick bra. Jag mejlar sjukgymnast M. för att boka tid, och mjukstartar imorgon.

Dags Nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar