söndag 15 juni 2014

Kryckvarning

Nu har jag klantat till det! Igår kväll lyckades jag knocka min älskade Lizzykatt. Jag var i köket och grejade när världens sötaste kattfröken kom och kråmade sig vid mina ben, läs tiggde. Då råkade mina kryckor falla mycket olyckligt rakt på Lizzy. Livrädd flydde hon snabbt under köksbordet medan jag hysteriskt tog fram fläskfilé för att fjäska. Framför mig flimrade bilder av kattintensiv, rehab och skador. Fast Lizzy åt raskt filé och smet sedan ut för att jaga fjärilar igen. Men oj, vad hon nu tycker att jag och mina kryckor är läskiga! Det får bli mera mutor från matte. Nu är det husse som är nummer ett. Husse har för övrigt också respekt för mina kryckor efter några stämplingar, det vill säga när krycka möter tå. Ingen verkar gillar mina kryckor, och jag som använder dom jämt, alltså gillar ingen mig? Sålunda behöver jag fjäska för både make och Lizzykatten!

Mera fjäsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar