måndag 9 juni 2014

Vardagsbestyr

Nu när vädret är så fint äter vi gärna mat ute på altanen. Det innebär lite mera pyssel då det är klurigt att bära när händerna är upptagna med kryckor. På väg igår gjorde jag ett försök att frakta lite varor men av misstag råkade jag lägga all min vikt på vänstersidan, den nyopererade. Det var inte skönt, lite som en rejäl kökskniv som skar runt i rumpan. Men skam den som ger sig då jag sen bestämde mig för att sortera tvätt nere i tvättstugan. Först satt jag på knä men det kändes tämligen stelt, tänkte istället att jag vecklar ut mig och sätter mig på rumpan. Det kan ju inte vara så svårt! Jag är ju smidig, eller? Nej, den rörelsen var knappast min grej. Det var som att försöka veckla ut ett knaperstekt bacon. Jag resignerade tillbaka till soffan! Men i morse jag vaknade faktiskt sovandes på vänsterhöft, utan smärta. Det är nytt! Så visst var det snabb återhämtning alla gånger.

OBS! Alltid krycka med, kolla vänstra hörnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar