måndag 2 juni 2014

Hjärnskruvstopp

Jag tror att jag har fått nån form av snömos i hjärnan! Det går så trögt att tänka, och att omforma tankar till handling är nästintill helt omöjligt. Om jag lyckas tänka efter så tror jag att det varit så här ett ganska bra tag. Igår till exempel linkade jag ut i köket med uppdrag att laga kvällsmat. Matsked, kryckor, kryddor, stekpanna, ungar, grönsaker, skärbräda och Lizzykatten - allt bara snurrade! Nåja, kontentan är att jag inte längre kan läsa ett recept och sedan få ihop det till en maträtt. Skrämmande nog går det inte att fokusera. Tänk om mina sex nya bäckenskruvar har vandrat upp till skallen och satt sig där så att det har blivit stopp, ett så kallad hjärnskruvstopp! Hm, jag tror att jag är väldigt väldigt trött, och ikväll blir det tidigt i säng innan jag snurrar till livet ytterligare.

Jag gör som Lizzy, tar tassen som ett skydd från omvärlden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar