lördag 28 juni 2014

Befrielse

Idag har det varit en hel annan sorts dag än det jag brukar ha. Jag har lämnat hemmet och nästan haft fullt upp hela dagen. Det har varit jätte roligt. Men framför allt har det har varit skönt att inte haft tid att tänka, läs älta, en massa tankar som ofta mal i mitt huvud, runt, runt. Det låter typ så här: "Kommer jag bli bra? Hur bra kommer jag bli? Tränar jag för mycket, för lite eller kanske fel? Är jag på rätt väg?" Tänk om alla dagar kunde vara dagar som den här. Det skulle vara en sådan befrielse. Jag skulle alltid vilja hålla ett högt tempo och slippa jobbiga funderingar. Springa snabbt, snabbt utan att hinna ikapp problemen. De ska inte fastna på mig. Jag är super snabb och känner inget. Jag flyr. Men min verklighet ser annorlunda ut. Sanningen finns där och jag kan inte dra. Jag är tvingad att stanna upp och vila. Nu är jag tillbaka på soffan. Jag erkänner att jag är trött och det gör ont! Men jag klarade faktiskt en heldags äventyr. Den karamellen kan jag suga på i flera dagar. Det kommer inte finnas plats för något annat!

Vackra saker distraherar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar