tisdag 19 augusti 2014

Vilken gångstil har jag?

Jag var beredd på rejäl träningsvärk efter ett tufft pass hos sjukgymnast M. igår. Efter att jag värmt upp på träningscykeln kom M. med enkilostyngder som hon spände runt mina vrister. Skulle det bli fotboja också, räcker det inte med min egen kropp? Nu blev det benlyft med vikter, och det gick det med. Därefter låg jag på mage och lyfte ett ben i taget rakt upp. Här märktes en stor skillnad mellan höger och vänster ben. Som vanligt funkade inte höger, och det är som M. påpekade: höger rumpa behöver mera muskler. Avslutningsvis blev det sex minuter gång på löpbandet, wow! Då passade sjukgymnast M. på att fråga vilken gångstil jag har? Hm, jag har inte gått som jag gjorde igår på, säg cirka fjorton år! Jag minns inte min gångstil. Men efter dagens gångpass vet jag hur det ska kännas! Träningsvärken kommer nog imorgon!

Nu är det skördetid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar