söndag 17 augusti 2014

Vad ligger bakom garaget?

Jag är på väg över till grannen när jag ser den ligga slängd bakom garaget. Min krycka alltså! Oj då, tänker jag. Undrar hur länge den har legat där och vad använder jag nu förresten? Behöver jag inte kryckan, eller? Nja, enligt sjukgymnast M. ska jag helst använda gåstavar istället. Då ligger belastningen inte på armarna men samtidigt får jag stöd. Jag vill gärna ha något gåstöd både för mig och andra. I folksamlingar uppstår lätt paniken att bli påsprungen och käpp/krycka blir ju min orangea kon på huvudet! Akta mig! Mitt allvarligaste problem just nu är att mina gummifötter till stavarna har försvunnit. Det hörs när jag kommer och jag lämnar avtryck i form avsmå runda spår, hm. Kryckorna är mig kära. De är en trygghet men jag vet att det börjar bli hög tid att släppa taget. Och att min ena krycka ligger här bakom garaget beror på barnens "hjälp". De har helt sonika tröttnat på en hoppande mamma och gömt den.

Ett bra tecken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar