måndag 11 augusti 2014

Att använda kroppen

Först har jag varit lite avvaktande. Medan maken snickrat och målat här hemma, har jag beställt grejer, surfat efter inspiration och kommit med glada tillrop. Bitvis har jag blivit modigare. Jag har inhandlat målarfärg IRL, självklart med bärhjälp till bilen och successivt närmat mig själva processen. Kan jag också prova? Maken radade upp luckor i garaget, tejpade, slipade, spacklade, tog fram färg och roller, med andra ord gjorde han allt förarbete. Sedan klev jag fram. Och det gick fint att använda kroppen, med en rejäl vilopaus efteråt. Dagen därpå blev jag modigare och gick på med storroller på vägg. Men där passerade jag min bortre gräns. Hela jag vobblande, armar, bäcken, ben, axlar. Nollkontroll! Usch vad läskigt! Jag tar härmed ett kliv tillbaka och vilar ut på soffan. Hur ska jag annars orka att träna?

Litet projekt med stor paus är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar