måndag 25 augusti 2014

Kasta ankare och byt kurs

Jag vill jobba, öka min träning och vara aktiv. Jag vill må bra, inte ha ont och absolut inte ha några bakslag. Är det en omöjlig ekvation? Går det att sträva framåt och uppåt? Eller blir det ett ständigt harvande framåt och sedan bakåt? Kommer jag alltid att vara "bäckenet-hon-som-haltar" eller kan jag bli någon helt annan? Självbilden med ett ständigt ömmande bäcken måste bytas. Så vad är mitt mål? Vad siktar jag mot? Vem vill jag vara? Jo, jag vill klara ICA Maxi med en jätte vagn alla dagar i veckan och mer därtill, ha roligt. Jag vill vara stark. Men hur ska det gå till? I det här uppdrivna tempot och med attityden att det bär tills det brister, kommer det aldrig att gå. Istället behöver jag definiera mitt mål tydligare och se vägen dit, hela tiden. Att bygga styrka och kraft, det är viktigast just nu. Prioritera min kurs. Jag vet vad jag måste göra, det har funkat förr. Dags att meditera och kanalisera min uppdämda energi för att jag ska bli stark och frisk.

Alltid...

2 kommentarer:

  1. Hur länge är du sjukskriven?
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej S! Börjar om några dar. Håll tummarna! Hoppas du mår bra! Kram

    SvaraRadera