tisdag 5 augusti 2014

På kryss

Jo, man måste nog också blogga i motvind! För det är så det känns förtillfället. Bäckenet ömmar i varenda fog som finns, och både vänster hand och höger fot har svullnat. Det är svårt att använda kryckorna eftersom jag inte riktigt kan greppa med vänster hand. Jag kan inte heller skjuta ifrån i steget med min högra fot. Dessutom har jag haft huvudvärk i flera dar. Mitt så tidigare hoppfulla och fräscha jag känns långt borta. Kommer min kropp alltid att bråka? Ska mitt bäcken fortsätta att konstra? Jag försöker resonera med mig själv, ibland är det motvind, och ibland är livet en behaglig medvind. Inget är konstant. Det kan svänga snabbt, till det bättre! Nu hoppas jag på svalare väder.

Jag vill vara en ståtlig ek som är oböjlig för vinden.

2 kommentarer:

  1. Usch ja, motvind är tungt. Du får kämpa på, som vanligt och hoppas att kroppen skärper till sig... Förutsättningarna är ju alla fall bra, nytt fint bäcken och lagom sommarvärme ytterligare några veckor!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Nu ska jag peppa mig själv i massor. Lagom sommarvärme är bäst! Kram

    SvaraRadera