onsdag 13 augusti 2014

Fysioterapi

Så var det dags för besök hos sjukgymnasten igen. Jag gjorde snabbt ett erkännande, att jag inte tränat så mycket under sommaren. För vissa yrkeskategorier är det ingen ide att hålla skenet uppe. Man blir ändå avslöjad inpå bara skinnet. Nåja, sjukgymnast M. var ändå nöjd då jag berättade att jag ändå varit aktiv och hållit igång mer än normalt. "Det är också träning", sa hon snällt. Och sjukgymnastiken kändes fint. Jag började på cykel innan jag gjorde stabiliseringsövningar på brits. Femton bäckenlyft var en bagatell liksom tio benlyft. Sen körde jag uppresning med extra tyngd, lite jobbigare. Därefter gick jag sidledes och provade mycket rank balansplatta. Jag kunde balansera på ett ben både med höger- och vänsterfot. Men helt klart kändes högra, min sen tidigare mest onda höft mer. Passet avslutades med fem minuter på gångbandet. Jag blev rejält trött men allt fungerade fast sedan kom träningsvärken. Härligt, jätte härligt!

Dottern illustrerar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar