fredag 29 augusti 2014

Första dan

Så var det dags för första dagen på jobbet. Jag kände mig nyfiken och glad men även lite spänd. Hur mådde alla mina goda arbetskamrater och hade verksamheten fungerat utan mig? Jag har hängt med i mejlflödet och gjort några besök men nu stod jag alltså där med mina stavar i händerna. Och vet ni vad, det kändes så där trivsamt, precis som vanligt! Några nya ansikten, extra pappershögar men doften, ursäkta lukten, var densamma. Oj, vad mycket att göra! Här behöver jag praktisera tålamod. Det gäller att bärga mig för att engagera mig i allt och vilja ta i överallt. Förmågan att bli alltför entusiasmerad måste kontrolleras. Jag ska ta till vara på mig och min kropp, även på arbetstid. En hållbar kropp tjänar både jag och min arbetsgivare på, i längden.

Alla lingon är inte röda men det blir god sylt ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar