onsdag 2 juli 2014

Målet!

Igår frågade sjukgymnast M. vilka mål jag egentligen har med operationer och rehab. Vad vill jag? Vart siktar jag? Självklart är det viktigaste att slippa värken, och nu när jag faktiskt kan vända mig i sängen utan smärta vågar jag höja blicken. Så det första jag kom att tänka på är att jag vill kunna åka till ICA Maxi och veckohandla, köra kundvagn och kånka på bärkassar. Det kändes en smula banalt men jag tror att jag bara vill vara vanlig och göra helt ordinära saker. Jag vill kunna delta i barnens aktiviter, greja med hus och hem, ta en söndagspromenad och gå upp i tid på jobbet. Det är inga konstigheter utan vanligheter som jag eftersträvar. Precis som med min träning tror jag på mjukstart även med mina livsmål.

Vad Lizzykissen vill..

5 kommentarer:

  1. Snacka om igenkänning! och jag har ju inte alls haft problem lika länge som dig! Det känns skumt att ha som mål att göra vardagliga saker, men det är ju precis där man hamnar. Jag vill hämta och lämna på dagis, veckohandla, jobba och så vill jag bli av med det onda, och leka med sonen ibland vill jag tom storstäda även om det är dötrist, bara för att jag vill kunna göra det ;)

    SvaraRadera
  2. Och sen när vi kan det då tror jag inte att vi nöjer oss. Förresten vet jag att jag inte kommer att nöja mig. Jag ska till månen, fram och tillbaka, minst! Kram

    SvaraRadera
  3. Naturligtvis kommer vi inte nöja oss :) Fattas bara!! fast än så länge har jag lite "mer realistiska" mål än dig. Nästa sommar ska jag och min häst ta bilen till gotland och köra/rida minst 1 vecka helst två :) Visst är det realistiskt? ;)

    SvaraRadera
  4. Naturligtvis!! Blir toppen!!

    SvaraRadera