måndag 14 juli 2014

Kan alla bli hjälpta av fusionsoperationer av SI-lederna?

Jag har länge funderat på om alla med långvariga bäckenbesvär kan bli hjälpta av fusionsoperationer av SI-lederna. Kan det vara ett alternativ för flera kvinnor med kvardröjande bäckenuppluckring? Det finns ju ett antal kvinnor där ute. Det vet jag tack vare bloggen. Jag passade på att fråga Dr. Bengt Sturesson själv vid mitt senaste besök i Ängelholm. "Ja", svarade han snabbt, "absolut men.." "Alltid detta men", tänkte jag. Bengt fortsatte att förklara och ganska snart förstod jag vad han menade. Du behöver ha rätt mental inställning, eller rättare sagt en stor portion mod. Det är minst två stora operationer, ibland tre (som jag) eller till med fyra, dessutom är det en lång konvalescens och en intensiv rehab. Det behövs mod och rejäl ork att fortsätta och hela tiden tänka framåt. Så sant, så sant... Framåt marsch!

Rum för samtal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar