fredag 11 juli 2014

25 minuter med Bengt

Det är alltid jätte roligt att träffa Bengt. Han är en glad figur, precis som jag, och delad glädje blir ju som bekant dubbelglädje! Jag fick börja med att göra benlyft, och det gick fint förstås. Sen konstaterade Bengt att SI-lederna ömmar fortfarande, mest vänster. Konstigt vore annars, det kommer ta ett tag till. Därefter fick jag gå både med och utan kryckor. Bengt tipsade att använda stavar eller att vända på kryckorna så att jag belastar höft och ben mera. En återkommande uppmaning under vårt samtal var att skynda långsamt. Det tar tid och jag ska bygga sakta men säkert. Och jag måste alltid tänka på vad jag gör nu och i framtiden. Om ett år vill han gärna se mig igen för uppföljning. Med min reumatism i botten ser min sjukdomstillstånd lite annorlunda ut än för andra bäckenpatienter. Vilken tur, nu blir separationsångesten mindre!

"Ängelholm, jag kommer tillbaka!"



2 kommentarer:

  1. Skönt att det går framåt!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Stina! Jag känner mig en smula vemodig, men Du har rätt: Det går framåt! Kram

    SvaraRadera