lördag 12 juli 2014

Hejjalös

Ett skånskt ord som jag snappat upp under mina besök i Ängelholm är "hejjalös". På rikssvenska blir översättningen hejdlös. Det är något som absolut inte passar in med RA och opererade bäckenleder. När jag igår frågade Bengt om jag kunde åka längdåkning till vintern skakade han raskt på huvudet, "möjligen nästa!". Därefter påpekade han att nu gäller det att fundera på rätt aktivitet och rätt tempo. Jag måste hejda mig, inte vara hejjalös, och faktiskt inse att läkningen tar tid och att jag har mina begränsningar. Ryttarkarriären samt slalomåkningen är och förblir över. Det kan jag förstå rent förnuftmässigt men tyvärr ännu inte känslomässigt även om det var några år sen sist. Jag har andra mål i livet nu. Jag ska definitivt klara Ica maxi och den där trilskande kundvagnen.

Ett jätte tack till hotelldirektören på Riverside hotell som skjutsade mig till flygplatsen. Det fanns inte en endaste taxi i Ängelholm att uppbringa. Alla fanns i Båstad på tennisveckan. Utan den suveräna servicen hade jag missat flyget.

3 kommentarer:

  1. Aldrig mera rida?? Å fy vad hemskt.... Det vill jag inte ens tänka på.. Det är så fruktansvärt tråkigt att behöva hejda sig hela tiden... Vart hamnar du på rätt aktivitet? Nått kul? Ja förutom att köra kundvagn på Ica Maxi då ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, luften är liksom gått ur mig! Kanske kan jag motbevisa Bengt att fälttävlan visst funkar? Rätt aktivitet? Jag vet inte, bara det är kul. Jag tror jag vill lära mig köra. Då med bra fjädring i vagnen, eller hur? Kram E

    SvaraRadera
  3. Motbevisning är alltid bra :) Men att köra är också kul :) tycker allafall jag :) Fjädring känns viktigt... Antagligen ska man helst ha en vagn för massa tusen om det ska vara optimalt.. kanske jag borde börja spara?

    SvaraRadera