tisdag 1 juli 2014

Första besöket (igen) hos sjukgymnasten

Idag var det dags för första besöket hos sjukgymnasten efter tredje och sista operationen. Även om det var ett tag sedan jag var här behövde jag inte presentera mig i receptionen precis. "Hej igen!" Så jag började att värma upp på cykeln som vanligt. Sen dök sjukgymnast M. upp och hårdträningen startade! Först blev det tio bäckenlyft som fungerade fint. Jag vågade till slut gå upp ordentligt. Därefter körde vi (hm, jag, ivrigt påhejad) tio benlyft med vardera ben. Högerbenet gick det bäst med. Det drog en aning i buken när jag lyfte vänster. Men det gick! Det här kommer definitivt testas i Ängelholm nästa vecka. Sedan var det gångträning utan kryckor. Med långa steg gungar jag rejält, med en kortare steglängd gick det bättre. Jag behöver stärka muskulaturen på utsidan av vänsterben för att orka gå utan att halta. Slutligen fick jag en massa peppning "Träna lagom varje dag!" sa M. Första riktiga träningen hos sjukgymnasten gick fint, och jag är jätte nöjd! Mitt bäcken fungerar!

På cykeln hos sjukgymnasten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar