fredag 20 december 2013

Spik eller blomsprutehandtag

I morse vaknade jag av en svettig mardröm. I drömmen var spiken i mitt lilla bäcken förvandlat till ett blomsprutehandtag. Jag var tillbaka på jobbet och glada kollegier hade dragit med mig på en lunchpromenad i solskenet där vi bl.a hoppade studsmatta. Förgäves försökte jag förklara att jag inte hängde med. På vägen tillbaka till kontoret förstod jag att spiken/blomsprutehandtaget gått av! Hela min högra kroppssida bara hängde helt slappt som en ogräddad pepparkaka! Panik! Sen vaknade jag! Helt klart måste det bli mindre piller och mer praliner ett tag framöver nu, och kanske en och annan välgräddad pepparkaka. Jag måste också bli tydligare med mina behov gentemot min omgivning. Jag hänger inte alltid med och måste våga säga ifrån. Och jag ska kanske inte ut och hoppa studsmatta just nu men jag kanske ska våga röra mig lite mera.... Det är en spik och inget blomsprutehandtag?

Håller för träning? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar