måndag 16 december 2013

Resan börjar - eller mitt hår är som svinto

-"Du måste använda Descutan på kvällen och morgonen", sa sköterskan i telefon idag på morgonen. Sagt och gjort, nu är mitt hår som ett svinto. Ett använt svinto, kanske använt till ett nersotat trangakök i skogen. Fast det är ju okej, för det är ju det här med skogen. Det är dit jag vill igen! Jag vill kunna gå i skogen, och njuta av skogen och framförallt vill jag slippa värken. Imorgon är det dags att prova en ny stig. Efter snart tretton års problem ska mitt lilla bäcken och jag genomgå en fusionsoperation. Det är den och vägen hit och framförallt vägen framåt som den här bloggen ska handla om. Hur började mina smärtor? Hur känns dom? Vilka metoder har fungerat? Vad ger mera smärta? Hur kan man anpassa livet när bäckenet blir den femte familjemedlemmen? Kan en operation ge ökad livskvalité? Mot skogen! Hoppas att du vill hänga med!

Nästan som stålull...

1 kommentar:

  1. Äntligen har jag hittat någon som tycks ha haft samma smärtor som jag har...och ingen som förstår, ingen som vill röntga o s v, kanske här finns tips!

    SvaraRadera