lördag 28 december 2013

Plockteknik

När man är opererad med en testskruv i bäckenet får man endast belasta den opererade sidan med halva sin kroppsvikt. Det betyder att när jag går så måste jag använda kryckor eller rullstol. Hemma inomhus, där jag är mest hela tiden, använder jag kryckor för varje steg som jag tar. Det är väldans opraktiskt. Jag saknar mina fria händer för den är ständiga plockningen som en vuxen förälder ständigt bedriver. Ni vet; kläder, leksaker, disk och tidningar som inte är på riktigt rätt ställe, och som man bara tar med sig i farten helt obemärkt när man går. Nu driver jag en tyvärr allt för sen häxjakt på barnen; "plocka!". De borde ha drillats hårdare och tidigare i plockteknik. Eller så skulle man bara slänga ut alla deras prylar! Fast det behöver jag ju också hjälp med!

Ordning och reda med raka led, det gillar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar