måndag 23 december 2013

Det började tidigt men kanske ännu tidigare....

Mina bäckenbesvär började tidigt i min första graviditet. Egentligen kom de med full styrka på en gång. Det blev värk, kryckor och sjukgymnastik. Och handen på hjärta så låg ju mitt fokus på det ofödda barnet, och bäckenuppluckringen skulle ju ge sig så fort barnet var fött, eller hur? Jag kunde faktiskt fixa nio månader med konstant smärta och orörlighet, inga problem! Priset var ju så fantastiskt, helt ofattbart. Om jag tänker tillbaka på den där tiden innan allt började så tror jag att mina bäckenbesvär redan hade börjat ännu tidigare, långt innan graviditeten. Det kunde hugga till/låsa sig i höften när jag galopperade i kort galopp på volten eller när jag körde stenhård kortsväng nerför en svartpist. Fast det gick snabbt över och sen tänkte jag inte mer på det! En massa adrenalin som tog bort smärtan, ju snabbare desto bättre! Det var min melodi, hela tiden!

Full fart framåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar