söndag 22 december 2013

Piller, praliner och en massa snurr

Idag snurrar det för fullt... googlar på mina piller och inser att det finns biverkningar med att inte känna smärta. Jag letar efter osynliga väggar att hålla fast vid och bara att sitta upp kräver extra andning. Det går runt i skallen och det svårt att ha några strukturerade tankar överhuvudtaget.  Underbara piller men ack! Jag borde ha fattat detta tidigare. Jag som blir onykter av ett glas vin och som börjar tjattra som en hyperaktiv ekorre efter en kopp slät kaffe. Hur ska jag göra nu? Jag har en spik i rumpan och det gör ont som Lena Ph sjunger. Men plötsligt nås jag av ljuvliga dofter från köket. Min egen husfru står i förkläde och rullar praliner. Tack älskling, julen är räddad!

Det spretar och snurrar nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar