söndag 29 december 2013

Det gick en kamel ut i öknen!

Att behöva gå på kryckor och att ha RA (ledgångsreumatism) är ingen bra kombination. Varken mina tummar eller handleder fungerar speciellt tillfredsställande. Belastningen blir för hög. Det här problemet insåg min rutinerade sjukgymnast redan innan första operationen."- Jag beställer specialkryckor", meddelade hon. En vecka senare var de på plats. Väl hos sjukgymnasten blev jag stående och bara gapade när jag såg dem.  "-Men", sa jag, "du måste skämta. Det liknar ju...kamelkryckor eller nåt?" När jag sen provade att gå med dem så kände jag mig som en kamel. Dom är fruktansvärt vingliga och gör mig sjösjuk bara efter några steg. Men mina underarmar uppskattar dem. Så ibland tar jag en kameltur.

Inte så snygga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar