fredag 28 november 2014

Lista: Varför går det framåt?

Det står klart att jag har nått en ny nivå med min träning, och det märks även i min vardag då käppen är inte alltid med mig och att framför allt min värk blivit så mycket bättre. Tänk att kunna vända sig i sängen om natten utan att vakna av smärta. Det går framåt. Frågan är vad det beror på:
1. Steloperationerna av mina två SI-leder är förstått den främsta orsaken till framgång. Det var ingen lätt match men jag är jättenöjd.
2. Träna, träna och åter träna är det jag ägnat mig åt det senaste sex månaderna, läs tretton åren, ofta varje dag, och det är nu efter operationerna som det ger resultat, verkligen resultat.
3. Jag får så bra pepp från min omgivning d.v.s. familj, vänner och arbetskamrater, och så finns ju sjukgymnast M. där också. Jag har mött en massa sjukgymnaster och M. är bäst!
4. På jobbet så presterar jag och gör skillnad. Jag behövs, vilket är viktigt för självkänslan.
5. Tiden går, och nu har det snart gått ett år sedan första operationen. Det läker bra!
6. Jag har börjat agera på en ny arena där ingen egentligen känner mig eller min sjukdom. Där är jag bara jag, utan några större krav. Jag mockar men kör ingen skottkärra och jag sopar stallgången. Här trivs jag och andas häst, bland det bästa som finns! Jag mår allt bättre, och sannerligen var det länge sedan det var så roligt att leva som det är nu! Skål!

Dags att fira framgång med favvoskumpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar