söndag 9 november 2014

Jag har drabbats av....

...något mycket dramatiskt och oväntat! Jag har fått skavsår på hälen, en klassisk blåsa. Det trodde jag välan knappast att det skulle hända mig. Sjukgymnast M. har ju uppmanat mig att våga ta promenader. Och jo, idag bestämde jag mig för att hänga med på en mycket liten runda när dottern skrittade ut. Det var inte långt och det gick inte så fort men det gick fint. Gubben på axeln var långt borta. Det kom inga negativa kommentarer utan istället njöt jag av höstluften och av en vacker omgivning. Men sen ikväll kom upptäckten att en vattenfylld blåsa gjort entré på min vänstra häl. Okej, det må väl vara hänt. Jag blev bara så paff. Jag kan inte minnas när jag senast drabbats av skoskav. Och en blåsa är normalt för någon som kan gå. I tanken är jag ännu inte riktigt där. Det är alltjämt lite svårt att placera sig i kategorin "gående". Men jag kan gå, jo, jag kan gå! Min blåsa på hälen blir mitt bevis.

Hästpromenad...

2 kommentarer:

  1. Skavsår! Men hallå! :)
    Fattar du hur mycket man måste gå för att få skavsår. Du är ju värsta promeneraren!
    Du kan gå! du kan gå!
    Härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, så sakteliga har jag börjat fatta att jag nog kan gå. Men det har tagit tid! Kram på dig oxå!

    SvaraRadera