onsdag 26 november 2014

"Dags att korka upp bubbel"

Precis så sa sjukgymnast M:s idag efter vårt avslutade träningspass. Det gick helt enkelt jätte bra. Faktum är att jag har nått en ny högre nivå med min träning. Efter cykel, benlyft och lite diverse gjorde jag sextio utfall med tvåkiloshantlar i nävarna. Sjukgymnast M. uppmuntrade mig till att försöka nudda knät i golvet vid utfallet. Och då hände något. Istället för att bli arg, läs rädd, så skrattade jag bara och provade. Det faktiska resultatet var väl inte strålande men inställningen kammade guld! Till julen ska jag klara att ta knät till golvet! Gubben på axeln som brukar hojta negativa kommentarer hördes inte heller av när jag traskade mina tio minuter på gåbandet. Jag var där, hela jag och slappnade av. Det var riktigt kul! Nu börjar det hända! På lördag kommer provet. Då blir det upp till bevis om jag verkligen kan gå, eller inte! Rapport kommer, jag lovar! Och bubblet då, jo jag sparar champagnen till fredag. Då ska jag fira att det sannerligen går framåt!

Jag firar med en bild på en mjuk hästmule.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar