onsdag 19 november 2014

Med motorväg till bäckenet

Från en stund till en annan kan bara mitt bäcken förändras. Det går från noll till hundra hur snabbt som helst. Ungefär som du accelererar på en motorväg. Du trycker gasen i botten och dundrar plötsligt fram i 120 km/h, oj kör jag så fort, tänker du. Det är fantastiskt att stunderna när jag inte känner smärta i bäckenet blir allt längre och oftare. Men sen kommer all värk på en och samma gång. Bara så där, eller? Nej, faktiskt inte. Det handlar om stress. Vissa får ont i magen eller kanske i huvudet. Jag får ont i bäckenet när det blir stressigt, och det handlar nästan uteslutande om negativ stress. Till exempel när barnen bråkar eller häromdagen när jag skulle löneförhandla med chefen. Svisch, stressen flyger rakt upp i skallen och landar nere i bäckenet! Smärtan är monumental. Jag kan knappt andas än mindre förflytta mig. Och då drabbas jag förstås av lätt panik, vad är det som händer? Har någonting gått sönder? Det här tankarna blir varken mitt bäcken eller skalle ett dugg bättre av. Jag vet. Så jag försöker andas ner i magen och slappna av. Bäckenet är min akilleshäl, för alltid? Jag vet inte, men mitt bäcken är min känsliga punkt. Jag måste jobba vidare, med både kropp och själ.

Gamla mönster sitter i....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar