måndag 29 september 2014

Jag klarar mig utan...

Mycket piller har det blivit sen jag blev sjuk. Först var det bäckenuppluckringen, även om jag inte tog en enda värktablett under mina två graviditeter. Det blev morfin direkt efter istället! Och sen kom mina sköldkörtelproblem och slutligen (förhoppningsvis) min reumatism. En av de piller jag knaprat länge är Alvedon med modifierad frisättning. De ligger och pyr under dagen. Helt slentrianmässigt har det blivit en massa år nu, typ frukost, lunch och kväll! Men nu har jag börjat bryta den vanan. Eftersom jag gjort paus med min RA-medicin, vill jag liksom att kroppen ska vara ren, och det gör faktiskt inte lika ont hela tiden längre. Jag kan klara mig utan smärtisar! Det trodde jag välan aldrig. Men okej, måndagmorgon och det känns stelt och min förbenade ljumske smärtar. Jag ska till jobbet! Klart att jag tar ett eller två piller. Men jag känner efter först, imorgon kanske jag låter bli?

Lite reklam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar