tisdag 23 september 2014

Magi?

Som om någon har svingat en trollstav och ordinerat höst har nu värmen försvunnit och kylan anlänt. Det känns lite varstans i kroppen. Den där känslan av att kroppen är som knaperstekt bacon kryper allt oftare på mig. Skönt nog har ligament och muskler i magen lugnat ner sig betydligt. Lördagens äventyr var ett rejält träningspass. Sakta men säkert börjar jag förstå att jag ska tänka en helhet med vardag och träning, och fortsätta att vila. Det där berömda ordet lagom är bra. Först idag, tisdag har jag tränat igen, och jag tror att någon trollkarl eller häxa måste ha varit framme också här och svingat en trollstav. Jag klarar fler och fler övningar som förut var helt omöjliga! Det ger sådana kickar. Jag skulle kunna träna hos sjukgymnast M. varje dag, men.... Just det, ordet var lagom. Idag blev det 60 benlyft med vikter!!!  Nä, det mest passande ordet måste vara magiskt!

Med trollstav på träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar