torsdag 4 september 2014

Glad

Idag är det annorlunda. Tröttheten är inte förlamande och jag känner mig lugn. Jag nämner min sinnesstämningen för maken och han ger ett snabbt och rakt svar: "Du är inte arg idag!" Hm, kanske har han rätt i det. (Vanligtvis har jag rätt men i det här fallet tror jag på hans ord.) Jag är inte arg idag. Oftast är jag på gott humör, jag är en glad person, men på sistone har ilskan legat där och pyrt. Både små och stora saker retar mig, fast egentligen handlar det nog om frustration. Jag vill vara frisk och kunna göra allt, som alla andra! Jag vill vara normal. Nu när jag jobbar, och rör mig mer bland folk blir skillnaden mellan min värld och den "friskavärlden" (om det finns nån sån?) mer påtaglig. Jag måste hem och vila medan kollegierna kan kasta sig in i nya spännande projekt. Det tar så mycket energi att vara så arg, läs frustrerad. Så idag, denna vackra höstdag, orkade jag inte vara arg längre. Det är som det är och jag blir bättre och bättre, friskare, för var dag. Sålunda har tröttheten inte lamslagit mig och jag kommer lyckas hålla mig vaken till 22:00, nytt rekord! Det är bra att vara glad.

Vacker dag i vacker stad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar