fredag 6 mars 2015

Sviter

Så denna vecka har jag varit trött, och haft rejäl huvudvärk som äntligen släppt efter fyra dagar. Jag anar att jag spänt mig mycket under vår resa och nu slappnat av. Dessutom har jag ju gått mycket med gåstavar och kanske överansträngt mig. Men glädje även vår lyckade färd sitter kvar! Det gick, och jag är glad men slut! Nu gäller sova, vila, träna lagom och en massa massa stretch. Igår var jag på läkarbesök på reumatologen, då mina leder har börjat protestera mera. Armar och fötter framför allt. Helt makalöst att jag kört utan reumamedicin så här länge men nu är det alltså dags för omstart. Det kändes först trist, "nu är jag sjuk igen!", men jag mår i det hela taget så otroligt mycket bättre ändå, jämfört hur jag mådde innan mina steloperationer av Si-lederna. Så fort jag fått okej från lungröntgen så börjar jag återigen med lite reumapiller. Min förhoppning är att våren och värmen, tillsammans med lite piller, ska göra att jag snart slipper mina stela leder. Nu vill jag njuta kroppen och bara röra mig. Det känns som en otrolig slöseri när jag måste sitta stilla. Nu kan jag ju röra mig, och då vill jag gärna göra det hela tiden.

Lite gamla, vackra papper...
(Från jobbet, daterade 1696)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar