måndag 16 mars 2015

Irritation i sittbensknölen

Så sakteliga har stelheten i bäckenet lättat. Även om jag hellre stod idag på jobbet än satt framför datorn. Tur att skrivbordet är höj- och sänkbart, vilken fantastisk uppfinning! Hos sjukgymnast M. på eftermiddagen började jag cykla på som vanligt. Det kändes lite trögt men takten flöt på, likaså med benlyften. Ljumsken bråkade inte. Därefter gjorde jag benlyft liggandes på mage. Efter några lyft med högerben började det göra ont, och smärtan tilltog väsentligt när jag tränade uppresningar. Sjukgymnast M. bad mig avbryta och kunde snabbt konstatera, efter min demonstration av de onda området, att min högra sittbensknöl inte är i bästa form. Den snabba promenaden och tisdagens träning blev för mycket och jag har överansträngt musklerna på högra sidan. Nu är det förmodligen irritation i muskelfästet kring den högra sittbensknölen. Ordination av sjukgymnast M. är passivt aktiv tills vi ses igen om ca tio dar. Korta promenader med stavar är okej samt lätt cykling med stretch, och att använda mjuk dyna på stol. Jag erkände att det kändes motigt, att ha ont igen efter att ha mått så mycket bättre. Sjukgymnast M. menade att det var i allra högsta grad normalt att ta i för mycket när man kommit en bit på väg med rehab. Det är snarast ett bra tecken, ett tecken på att hjärnspökena har slutat härja och att modet har återvänt. Tja, det är alltid något att trösta sig med när det gör ont!

                                        Mattes misse får balansera själv på räcket ett tag till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar