onsdag 28 januari 2015

I vila

Så då har även jag blivit förkyld, liksom övriga familjen. Hals, leder och framför allt huvudet gör ont. Bäckenet är stelt, och jag sörjer att det inte blir någon träning idag. Målet är att försöka ta en kort promenad på 5-10 minuter och sen stretcha lite. Det borde kunna göra susen. Fortsätter jag att vara så här stel kommer det strax att bli värre i framförallt ländrygg och bäcken. Det är just den där kombinationen mellan vila och rörelse som är så trixigt när man lider av bäckenuppluckring, eller bara värk i kroppen av största allmänhet. Du behöver rörelse, och att använda dina muskler, rätt men bara lagom. Uppmuntrad av sjukgymnast M. har jag försökt att konstruera en träningsdagbok. Den blir bra för att se helheten av träningen, och för att planera framåt. All aktivitet åskådliggörs och jag missar inte stretch och vila, förhoppningsvis? Just nu ligger sonen och jag nedbäddade under värmefilten. Vi vilar oss friska!

Träningsdagbok 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar