onsdag 31 december 2014

Överambitiös igen?

Nåja, jag har tränat för mycket igen! Efter femtio utfall härom kvällen så sträckte jag knät. Sedan har det blivit lite för långa promenader i skogen. Maken fick dra mig hemåt igår. Snön på marken gör att ljumskarna protesterar, jag måste ju lyfta mer på fötterna när den är där. Fast denna gång var det vänster ljumske istället för höger. Och så har allt gående med mina stavar gjort att jag är alldeles stel i axlarna som lett till huvudvärk. Att jag aldrig lär mig? Varför kan kan jag inte vara lagom? Jag vill så mycket och så mår jag bättre, och så tar jag i. Då kommer smällen! Det är som en trestegsraket på nyårsafton. Det bara går av. Inför det nya året så måste jag lära mig att lyssna, för jag vill så gärna må bra. Träna och aktivera mig lagom utifrån dagsformen får bli ledordet. För samtidigt måste jag ju våga att utmana mig själv och min kropp. Mina steloperationer av bäckenlederna har gett mig en ny kanonchans i livet, och den tänker jag nyttja! Gott Nytt 2015!

Mot nya mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar