torsdag 4 december 2014

Fotsulorna igen!

Mina fotsulor har trilskats till och från de senaste fem åren. Tidvis har jag inte kunnat ta ett steg utan skor på fötterna. Alla mina piller mot reumatism har gjort susen men värken finns där till och från. Just nu är det till. Det beror på flera saker; dels går jag alltmer och belastar fötterna men jag har också tränat en hel del på balansplatta och stått på ett ben. Eftersom jag har en tendens att lägga vikt på yttre delen av foten har jag tränat på att använda innersidan istället. Och sen har jag kört bil med manuell växellåda. Det är svårt för högerfoten att fixa! Mina fotsulor behöver bli mjukare och det är då den gula piggbollen kommer till användning. Meningen är att jag ska rulla mina fötter över den och på så vis öka flexibiliteten. Jag tränar på! För det är en smula irriterande att fötterna gör ont nu och gör det svårare att gå när mitt bäcken äntligen inte sätter käppar i hjulen för rörelse framåt. Men nu ska inte några fotsulor få stoppa mig! Jag rullar på!

Rulla och rulla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar